Kvėpavimas – visiškai natūralus žmogaus fiziologinis procesas. Dėl šios priežasties apie savo kvėpavimą ganėtina retai susimąstome, o vertėtų. Jei paklaustumėte ar taisyklingai kvėpuodami sau galime padėti, atsakymas be abejonės būtų taip. Tad apžvelgsime esminius punktus, kokias problemas mums gali išspręsti taisyklingas kvėpavimas.

Turbūt kiekvienas „pagautas” stresinės būsenos esame girdėję patarimą iš aplinkinių: Nusiramink, atsisėsk, tiesiog palengva giliai įkvėpk ir iškvėpk. Toks metodas dažną nuraminą ir leidžia sukoncentruoti dėmesį. Tačiau ar yra tekę girdėti, kad šis „įkvėpk ir išvėpk” būdas gali išgydyti net ir insulto ištiktą ir visai nevaldantį kūno žmogų?
Norint sužinoti kaip kvėpavimas teigiamai veikia žmogaus organizmą, visų pirmiausia turėtume žinoti kaip tą reikia daryti taisyklingai.

Keletas taisyklingo kvėpavimo punktų:

  • Svarbu nebūti praverta burna, nebent jus velniškai kamuoja į jūsų „namus“ pasibeldusi sloga
  • Būtina teisinga laikysena
  • Darant įkvėpimo ir iškvėpimo pratimus nejudinti viso kūno
  • Stengtis šį procesą pakartoti vieną, du kartus per dieną

Taisyklingas kvėpavimas tai toks procesas, kuris niekaip negali pakenkti žmogui, tačiau jo pagalba – neįkainojama. Kiekvienas įkvėpimas mums suteikia energijos, iškvėpimas – atpalaiduoja. Tuo remdamiesi, galime pamėginti išanalizuoti kokias ligas tai gali išgydyti.

Tarkime stresas, depresija, antsvoris – tai atvejai papildantys vienas kitą. Kai kurie organizmai savo stresinę būseną malšina duonos kąsniu, tačiau jei tie kąsniai būtų normuojami ir valgomi su saiku, tuomet neatsirastų čia visai nelaukto pono antsvorio, kuris kažin ar ką nors džiugina. Tuo tarpu atsiranda nepasitenkinimas savimi, savo dabartine būsena, savijauta, išvaizda. Visas šis nelemtas procesas gali sukelti didelių pasekmių, kaip pavyzdžiui, depresija. Žinoma, tai tik maža dalis viso to ką išgyvename kiekvieną dieną, tačiau tai viena iš situacijų, kuri gali sukelti rimtų ligų.

Na, o kur visoje šitoje istorijoje slypi kvėpavimas? Kaip šis procesas kaip gydymas gali pasitarnauti čia? Išgyvenant bet kokią emocionalią situaciją mes neretai užgniaužiame kvapą arba pradedame intensyviai kvėpuoti, taip sukeldami permainas įprasto kvėpavimo ritmo amplitudei. O štai čia ir prasideda „linksmybės“. Jei organizmas pradės elgtis kaip jam „šovė į galvą“, jis lengvai suformuos jums visai netinkama įprotį – neritmingą, stresinį kvėpavimą. Toks žalingas veiksnys gali nulemti jūsų motyvus, netinkamus veiksmus ar sprendimus.

Tačiau jei pažvelgsime į šią situaciją iš kitos pusės ir pamėginsime kontroliuoti savo kvėpavimo ritmą, tuomet mes galime pagerinti savo savijautą iš esmės. Svarbu nepamiršti taisyklingo kvėpavimo punktų ir jais pasinaudoti net ir tada kai sėdite mašinoje užstrigę miesto spūstyje. Taip turiningai išnaudosite savo laiką ir išvengsite neigiamų emocijų. Na, o jei esate girdėję apie tai, kaip kvėpavimo pratimai padeda kontroliuoti jūsų mintis bei fizinį pasirengimą, tuomet tai geriausia išeitis atsikratyti „nešvarių drabužių“.

Pateiktame video – taisyklingo kvėpavimo lavinimo pratimai

Įvertink!

5 žvaigždučių vertinimas yra jums iš kairės pusės, o link dešinės pusės - mažėjančia tvarka iki 1.

Vidurkis: 0 / 5. Vertinimų skaičius: 0

Dar nėra vertinimų

Įrašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *