Geras miegas yra vienas iš gyvenimo malonumų, tačiau dažnai apima ne malonus miegas, o atvirkščiai – nemiga. Tai sveikatos sutrikimas, kurį yra patyręs daugelis, kai niekaip nepavyksta užmigti. Taip nutinka dėl patiriamo streso, įtampos darbe ar šeimoje. Mayo klinika, iš Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV), pateikia 7 būdus kaip to išvengti.

  1. Miego tvarkaraštis

Ėjimas miegoti ir kėlimasis iš lovos tuo pačiu laiku, kiekvieną dieną (net savaitgaliais ar švenčių dienomis), padeda organizmui priprasti ir sulaukti geresnio miego naktį. Tačiau jei nepavyksta užmigti per 15 min., tada geriau atsikelti ir nuveikti ką nors atpalaiduojančio ir kai apims nuovargis tada eiti atsigulti į lovą, kitu atveju gali būti sunku užmigti ir vėl apims nemiga.

  1. Maistas ir gėrimai

Ėjimas miegoti prisivalgius arba esant alkanam taip pat – gali kelti problemų, atėjus laikui miegoti. Taip pat atkreipkite dėmesį kiek išgeriate prieš eidami gulti, kad netektų keltis ir eiti į tualetą, viduryje nakties. Verta paminėti ir apie nikotino, kavos ar alkoholio turinčius produktus, kurių poveikis ima silpnėti tik po kelių valandų nuo jų vartojimo, todėl gali tapti sunku normaliai miegoti. Pavartojus alkoholio gali atrodyti, kad ima miegas, tačiau tai gali tapti trukdžiu, po kiek laiko.

  1. Miego ritualas

Bandykite veikti ką nors atpalaiduojančio prieš miegą, nusimaudyti šiltoje vonioje ar duše, skaityti knygą, klausytis muzikos ar užsiimti kita raminančia veikla, kad organizmas suprastų, jog laikas ruoštis miegui. Kontraindikacinės veiklos: televizoriaus ar kitų medijų naudojimas trukdo susikaupti ir ramiai užmigti, tad stenkitės jų nenaudoti.

  1. Patogi aplinka

Paverskite savo miegamąjį – ramybės oaze, kur – vėsu, tamsu ir tylu. Verta nepamiršti ir pačios lovos, žinoma, kad tai labai subjektyvu, tad derėtų išsirinkti patogiausią lovą pagal savo norus. Taip pat įsitikinti, kad vietos yra pakankamai, ypač jeigu miegama dviese.

  1. Dieniniai poguliai

Ilgi dieniniai poguliai – nedera su geru miegu naktį, tačiau jei tai darote, bandykite snausti trumpai: nuo 10 iki 30 minučių, geriausiais pogulio laikas – vidurdienis. Išimtis kyla tik tada, kai dirbama naktį, tuomet tinkamai užsidenkite langą, kad dienos šviesa netrukdytų miegoti.

  1. Fizinis aktyvumas

Reguliarus ir kasdienis fizinis aktyvumas padeda greitai ir ilgai išmiegoti. Visgi reikia nepamiršti, kad sportas vakare gali sukelti atvirkštinį efektą, kai organizmas tampa per daug įsiaudrinęs, todėl sportuoti geriau – dieną.

  1. Streso valdymas

Kai diena – pilna veiklos, tada kenčia miego kokybė, kad to būtų išvengta, reikia bandyti valdyti savo stresą. Tą daryti padeda darbų ir prioritetų susidėliojimas, kaip ir atsitraukimas nuo darbo ir leidimas sau nors kiek pailsėti. Nereikia pamiršti ir gero juoko dozės. Kas svarbiausia – darbų atidėjimas rytojui, kai ateina laikas miegui. Juk darbai niekur nepabėgs.

Tačiau jei išbandžius visus šiuos būdus vis tiek kankina nemiga, tada nebijokite kreiptis pas gydytoją. Jis padės atrasti ir eliminuoti prasto miego priežastis ir taip gerai pailsėsite.

Įvertink!

5 žvaigždučių vertinimas yra jums iš kairės pusės, o link dešinės pusės - mažėjančia tvarka iki 1.

Dar nėra vertinimų

Įrašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *