Kaip gydyti refliuksą?

Refliuksas — procesas, kurio metu rūgštus skrandžio turinys iš skrandžio patenka į stemplę, dirgina ją dengiančią gleivinę ir gali sukelti jos uždegimą. Ligos metu sutrinka apatinės stemplės susitraukimai, stemplės raukas („sfinkteris“) atsipalaiduoja tarp valgymų, tuomet skrandžio rūgštis pakyla į stemplę. Dažnai besikartojantis refliuksas sukelia stemplės uždegimą — atsiranda paviršinės stemplės gleivinės žaizdelių (erozijų), sunkesniais atvejais pažeidimas būna gilesnis, gali atsirasti opų.

Ligos priežastys įvardijamos šios: dažnas persvalgymas, riebus, aštrus, keptas maistas, česnakai, svogūnai, pomidorų padažai, kava, šokoladas, alkoholis, mėtos, apelsinai, obuoliai, gazuoti gėrimai, rūkymas, nutukimas, nėštumas, darbas pasilenkus, gulėjimas po valgio, kai kurie vaistai. Alkoholis, kofeinas, šokoladas, riebus keptas maistas susilpnina rauką, esantį tarp stemplės ir skrandžio, jis pradeda nesandariai užsidarinėti, todėl susidaro sąlygos skrandžio turiniui patekti į stemplę.

Liaudies patarimai, kaip gydyti šią ligą:

Suvalgykite kasdien po šaukštą susmulkintų migdolų arba graikinių riešutų.

Pusryčiams valgykite grikių košės ir gerkite kuo daugiau vandens (b. Atsisakykite kuriam laikui riebaus maisto ir augalinio aliejaus.

Skrandžio sulčių rūgštingumui mažinti

Patariama gerti bulvių sulčių po trečdalį stiklinės 3 kartus per dieną prieš valgį.

2–3 kartus per savaitę gerkite morkų sulčių.

Medus padeda sureguliuoti skrandžio sulčių rūgštingumą. Skrandžio sulčių rūgštingumas sumažės, jei gersite šilto vandens su medumi 1–2 valandas prieš valgį arba 3 valandas po valgio.

Didelę reikšmę refliukso ligos gydymui turi gyvenimo ir mitybos įpročių pakeitimas. Patariama valgyti 5–6 kartus per dieną, nepersivalgyti, nevalgyti 2–3 valandas prieš miegą, riboti riebaus maisto ir šokolado vartojimą, vengti alkoholio, kavos, mėtų, aštrių prieskonių, šviežios duonos, nerūkyti. Jei vargina antsvoris, patartina sumažinti kūno svorį. Patartina miegoti pakeltu galvūgaliu, pavalgius nedirbti pasilenkus, nedėvėti juosmenį veržiančių drabužių.

Įrašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *