skrandzio rugstingumas

Padidėjęs skrandžio rūgštingumas: patarimai kaip gydytis

Padidėjęs skrandžio rūgštingumas, rėmuo – tai nemalonus deginimo ir graužimo jausmas, pasireiškiantis vidurinėje pilvo srityje ir už krūtinkaulio. Dažnai kartu juntamas ir rūgšties skonis burnoje. Tai dažnai pasireiškianti sveikatos problema, kuri kamuoja apie 10 proc, pasaulio gyventojų.

Pagrindinė šios problemos priežastis, tai netinkama mityba. Didelę dalį maisto racione užima pusfabrikačiai, gerokai mažiau baltymingi produktai, daržovės, vaisiai, vanduo. O kur dar maitinimasis paskubomis, dažnai patiriamas stresas, įtampa darbe ir namuose. Alkoholis ir cigaretės taip pat daro neigiamą įtaką virškinimo sistemai.

Pajutę padidėjusį skrandžio rūgštingumą dažniausiai griebiamės cheminių preparatų. Kur kas rečiau susimąstome apie natūralias priemones, kurios gali būti ne ką mažiau efektyvios. Vaistai problemą gali tik laikinai pašalinti. Norint, kad nemalonus skrandžio deginimas nebevargintų turime imtis veiksmingesnių priemonių. Reikia pakoreguoti mitybos įpročius, maisto racioną ir rezultatas gali išties nustebinti. O  nuolatos prisižiūrint mitybą apie padidėjusį skrandžio rūgštingumą galime pamiršti visiems laikams.

Padidėjusio rūgštingumo galima išvengti atsisakius tam tikrų gėrimų ir maisto produktų, kurie skatina rėmens atsiradimą. Žemiau pateikiame kelis pagrindinius maisto produktus, kurie suaktyvina skrandžio sulčių išsiskyrimą, todėl reikėtų jų vengti:

  • Aštrus, sūrus maistas. Aštrūs pipirai, įvairūs (sūrūs) prieskoniai dirgina skrandį, skatina rūgščių išsiskyrimą;
  • Rūkytas, riebus ar riebiai paruoštas maistas. Riebus maistas, įvairūs rūkyti gaminiai, sulėtina virškinamojo trakto veiklą, dėl to gali atsirasti padidėjęs skrandžio rūgštingumas;
  • Padažai. Dauguma padažų gaminami iš riebių produktų. Taip pat kaip valgant riebų maistą, jie gali sulėtinti įprastą virškinimą ir sukelti rėmenį.
  • Citrusiniai vaisiai. Greipfrutai, citrinos, apelsinai, turi daug rūgšties. Šie citrusiniai vaisiai skatina didesnį skrandžio rūgščių išsiskyrimą. Padidėjęs rūgštingumas dirgina stemplę ir sukelia rėmenį.
  • Saldumynai. Dirgina stemplę ir skrandį, skatina išsiskirti skrandžio sultis.
  • Gazuoti gėrimai;
  • Kofeinas. Kava yra didelio rūgštingumo. Taip pat kofeinas susilpnina pertvaros raumenis, todėl rūgštis lengviau patenka į stemplę.
  • Alkoholis. Šis gėrimas padidina skrandžio sulčių išsiskyrimą, todėl stemplė pasidaro jautresnė bet kokiai rūgščiai. Labiausiai rūgštingumą skatina raudonasis vynas.

Rekomenduojama ne tik atsisakyti tam tikrų maisto produktų ir gėrimų, kurie didina skrandžio rūgštingumą. Taip pat siūlome atsižvelgti į šiuos patarimus. Pakeitę savo įpročius pagerinsite gyvenimo kokybę ir išsigydysite padidėjusį skrandžio rūgštingumą:

  • Antsvoris. Tai gali būti viena iš priežasčių dėl padidėjusio rūgštingumo;
  • Reguliari mityba. Maitintis reikėtų reguliariai, mažomis porcijomis, kas 3-4 val. Pavalgę turite jaustis sotūs, bet ne persivalgę. Paskutinį kartą reikėtų pavalgyti likus 3-4 val iki miego.
  • Vanduo ir kiti skysčiai. Valgio metu nederėtų gerti daug vandens ar kitų skysčių. Vanduo atskiedžia skrandžio sultis, kurios būtinos virškinimui ir sutrikdo virškinimo procesą. Rekomenduojama išgerti stiklinę vandens likus pusvalandžiui iki valgio.
  • Sportas. Tai puikus pasirinkimas, tačiau nereikėtų užsiiminėti aktyvia veikla po maisto.
  • Teisingas maisto apdorojimas. Maisto metu susitelkti į teisingą maisto apdorojimą. Nereikėtų užsiimti papildomomis veiklomis kaip skaitymas ar TV žiūrėjimas;
  • Stresas. Sukontroliuoti stresą gali padėti gilus, lėtas kvėpavimas, meditacija, joga, sportas.
  • Rūkymas – žalingas įprotis, kurio taip pat reikėtų atsisakyti;

Jeigu atsisakius išvardintų maisto produktų ir gėrimų bei pakoregavus gyvenimo būdą skrandžio rūgštingumas nesumažėja, rekomenduojame kreiptis pas gydytojus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *