svorio metimas

Svorio metimas – ką reikia žinoti

Antsvoris – tai ne tik estetinė, bet ir sveikatos problema. Sveikatos specialistai yra apibrėžę procentinę riebalų masės normą, kurios nereikėtų viršyti. Antsvoris vyrui yra konstatuojamas, jeigu jo organizme yra daugiau nei 26 proc. riebalinės masės, o moteriai – 32 proc.

Rekomenduojamas liemens ir klubų santykis vyrams neturi viršyti 0,95, o moterims – 0,86. Jeigu santykis yra didesnis, būtina laiku kreiptis į sveikatos specialistus: abdominalinis nutukimas gali pasireikšti kartu su kitais sutrikimais, pavyzdžiui, metaboliniu sindromu bei širdies ir kraujagyslių ligomis.

Bloguosius riebalus keiskite geraisiais

Norint atsikratyti antsvorio ar tiesiog numesti keletą kilogramų reikėtų riboti blogųjų riebalų vartojimą.

„Gerieji“ riebalai randami avokaduose, riebioje žuvyje (pavyzdžiui, lašišoje). Riešutai, alyvuogių ir sėmenų aliejus – produktai, kurie, nors ir yra kaloringi, bet būtini širdies veiklai, juos svarbu įtraukti į savo racioną. Rečiau rinktis patarčiau kiaulieną, riebius pieno produktus, o transriebalų (ar kitaip hidrintų riebalų), kurie įeina į įvairius pusgaminius, pavyzdžiui, dešras, užtepėles ir t. t. vartoti kuo mažiau“, – pataria BENU vaistininkė.

Gerųjų riebalų vartojimas – būtinas

„Per griežtas riebalų ribojimas moterims gali turėti neigiamų pasekmių: gali sutrikti mėnesinių ciklas, kraštutiniais atvejais prarandama galimybė pastoti. Vyrams, smarkiai apribojus riebalų vartojimą, gali sumažėti lytinis potraukis“, – savo knygoje „Tobulas kūnas“ pažymi kultūrizmo čempionas, mitybos ekspertas Andrius Pauliukevičius.

Šią mintį papildo ir J. Vaičiūnienė. Anot jos, per mažas riebalų kiekis sutrikdo hormonines funkcijas, inkstų virškinimo sistemos veiklą. Dėl estrogenų gamybos sutrikimo moterims gali prasidėti kaulų lūžiai. Dėl riebalų trūkumo organizme taip pat gali atsirasti riebaluose tirpių vitaminų (A, D, E, K) stoka.

Vartoti mažiau kalorijų

Tiek A. Pauliukevičius, tiek ir J. Vaičiūnienė pabrėžia, jog esminė svorio metimo taisyklė – per dieną turi būti suvartojama mažiau kalorijų, nei sudeginama, t. y. sukuriamas kalorijų deficitas. Pakoregavęs savo mitybą žmogus gali atsikratyti nepageidaujamų kilogramų net ir intensyviai neplušdamas sporto salėje.

Vartoti mažiau paprastųjų angliavandenių

Taip pat rekomenduojama apriboti paprastųjų angliavandenių vartojimą, o sudėtinius arba kompleksinius angliavandenius rinktis pirmoje dienos pusėje.

Paprastieji angliavandeniai, tokie kaip cukrus, saldumynai, duonos gaminiai, bandelės greitai pakelia cukraus lygį kraujyje. Tačiau didžioji į kraują patekusi jų dalis virsta kūno riebalais.

„Angliavandeniai reguliuoja medžiagų apykaitą duoda energijos, tad jie taip pat yra svarbūs mūsų organizmui. Žinoma, vietoj cukraus, saldumynų, miltų, kurie tik sukelia alkio svyravimus, reiktų rinktis žemą glikemijos indeksą turinčius pilno grūdo produktus“, – pastebi J. Vaičiūnienė.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *