safranas

Natūralūs antidepresantai: 10 būdų kaip įveikti depresiją naudojant tik natūralias priemones

Natūralūs antidepresantai – puiki alternatyva antidepresiniams vaistams. Dažnai natūralios priemonės suveikia greičiau, geriau ir turi ne tokį stiprų šalutinį poveikį.

Depresija yra vienas iš labiausiai paplitusių psichinių sutrikimų, paveikiantis daugiau nei 300 milijonų pasaulio gyventojų per metus. Remiantis moksliniais skaičiavimais, šiuolaikinėje visuomenėje, 1 iš 10 suaugusiųjų naudoja antidepresantus. Bet nenatūralios priemonės bandant įveikti depresiją gali turėti nepataisomą šalutinį poveikį. Taigi, šie išvardinti natūralūs antidepresantai padeda efektyviai mažinti depresijos požymius ir neturi tokių šalutinių poveikių, kokius turi cheminiai vaistai.

Šafranas

Šafranas yra prieskonis, išgaunamas iš džiovintos Krokuso augalo dalies. Remiantis alternatyviosios medicinos tyrimais, šafrano prieskonis puikiai tinka gydant depresijos simptomus. Šafranas turi priešvėžinių, priešuždegiminių, antioksidacinių savybių, o naujausi atlikti klinikiniai tyrimai teigia, kad jis taip pat galėtų būti naudojamas Alzheimerio ligos prevencijai ir gydymui. Rekomenduojame vartoti maisto papildus, kuriuose yra šafrano. Tokius kaip pvz Viva.

Folio rūgštis

Atliekant mokslinius tyrimus buvo nustatyta, kad mažas folio rūgšties kiekis organizme yra vienas iš aspektų įtakojančių depresijos simptomus. Vienas iš būdų didinti folio rūgšties kiekį organizme yra kas dieną suvartoti maisto produktų, kuriuose gausu folatų. Tai pupelės, lęšiai, javai, žaliosios daržovės, saulėgrąžų sėklos ir avokadai.

Cinkas

Cinkas yra maistinė medžiaga, kuri yra naudinga gerai psichinei būklei bei funkcijoms palaikyti. Funkcijoms kaip gebėjimas mokytis ir elgesys. Atsižvelgiant į biologinės psichiatrijos tyrimą, žemas kraujo cinko kiekis yra susijęs su depresija. Pasak „Nutrition Neuroscience“ tyrimų, kasdien 12 savaičių vartojant 25 miligramų cinko papildus, galima sumažinti depresijos simptomus. Cinko papildų vartojimas taip pat gali padidinti esamų omega-3 riebalų rūgščių kiekį organizme. Šios medžiagos svarbios, gydant depresijos simptomus, gerinant fizinę bei psichinę būklę.

Omega-3 riebiųjų rūgščių papildai

Geriausias būdas gauti omega-3 yra tiesiogiai iš šias riebalų rūgštis turinčių maisto produktų. Omega-3 randama šaltųjų vandenų žuvyse, linų sėmenyse, linų aliejuje, graikiniuose riešutuose ir kituose maisto produktuose. Omega-3 papildai yra tinkami gydyti depresijos simptomus žmonėms su bipoliniu sutrikimu, tačiau omega-3 poveikis skiriasi priklausomai nuo depresijos tipo. Tyrimai, kurių metu pacientai, vartojantys medikamentus gydyti pagrindinei (arba vienpolei) depresijai, atskleidė, kad 1 – 2 gramai omega-3 papildų per dieną leido sumažinti depresijos simptomus. Omega-3 papildo negalima naudoti didelėmis dozėmis ir maišyti su kitais vaistais. Rekomenduojame vartoti papildą Zinzino Balance Oil.

Maisto produktai, mažinantys depresijos požymius:

Jeigu nenorite naudoti medicininių antidepresantų yra gausybė maisto produktų – natūralių antidepresantų, kuriuos įsisavinsite iš tam tikrų maisto produktų:

1. Šafranas – kurį minėjome jau aukščiau, turi priešuždegiminių ir antioksidacinių efektų.
2. Čia sėklos – kuriose gausu omega-3 riebiųjų rūgščių.
3. Saldžiosios bulvės – turinčios L-triptofano (amino rūgštys), kuris padeda mažinti depresijos ir nerimo simptomus.
4. Avokadai – turi magnio, kalio, omega-3 rūgščių ir vitamino B.
5. Sėjamasis linas – dar daugiau Omega-3 rūgščių, nei Čia sėklose.
6. Brokoliai – vitaminas B6, proteinas, kalcis – šie vitaminai padeda atsipalaiduoti ir jaustis geriau.
7. Bolivinė balanda – priturtinta magnio, geležies, vitamino B ir reikalingų amino rūgščių.
8. Kanapės – kuriose gausu omega-3 ir proteinų.
9. Graikiniai riešutai – turtingi magnio ir omega-3 riebiųjų rūgščių.
10. Žaliosios daržovės – priturtintos magnio, vitamino B ir geležies.
11. Pomidorai – kuriuose gausu likopeno, mažinančio nerimą.
12. Bananai – gausus triptofano (amino rūgšties) kuris organizme virsta serotininu.
13. Juodosios pupelės – daugiausiai folio rūgšties turinti daržovė.
14. Paprastasis raudonėlis – kuriame gausu kavos rūgščių (coffeic acid),
kvercetino ir rozmarino rūgščių, padedančių kovojant su depresija ir nerimu.
15. Saulėgrąžos – šaltinis aminorūgščių fenilalanino, kuris virsta norepinefrinu (hormonas, reikalingas nervų sistemai).
16. Moliūgo sėklos – kuriose gausu triptofano (aminorūgštis).
17. Sezamo sėklos – dar daugiau triptofano.
18. Šokoladas ir kakava – pilni anadamino, žinomo neurotransmiterio, kuris priverčia mus jaustis laimingesnius.
19. Sušiai – kuriuose gausu žūvų taukų, naudingų mūsų organizmui ir nervų sistemai.
20. Spirulina – 1 kg spirulinos turi tiek pat maistingųjų medžiagų, kaip ir 1000 kg įvairiausių daržovių, spirulinoje taip pat yra daug vitamino B-1 ir B-2, geležies ir boro.

Aktyvi veikla

Mankšta bei aktyvus fizinis gyvenimas skatina kraujotaką į smegenis, kas perduoda daugiau deguonies ir naudingų medžiagų, tuo pačiu pašalinami toksinai. Suaktyvinta kraujotaka stimuliuoja naujų smegenų ląstelių gamybą ir skatina stimuliaciją tarp smegenų pusrutulių. Šis procesas aktyvina smegenų ląsteles, kurios tuo metu atpalaiduojamos – poveikis toks pats, kaip naudojant medicininius antidepresantus. Kai tik galite – aktyviai judėkite lauke, gryname ore ir saulėje, taip gaudami vitamino D.

Meditacija

Reguliari meditacija – vienas iš efektyviausių būdų įveikti depresiją. Tyrimų komanda Johns Hopkins Universitete Baltimorėje analizavo daugiau nei 18 tūkstančių atvejų, kai žmonės bandė įveikti įvairius psichinius bei fizinius sutrikimus meditacijos būdu. Jų tyrimai parodė, kad meditacija naudingiausia depresijai, nerimui ir skausmui gydyti, tačiau yra ir daugybė privalumų gerinant psichinę sveikatą (socialinio nerimo, panikos priepuolių sutrikimus, priklausomybes, agorafobiją). Meditacija didina serotinino ir amino rūgščių kiekį organizme, tuo pačiu mažindama stresą, kuris ir veda prie depresijos. Meditacija sumažina neigiamą savišvietą, kuri dažnai ir yra problema, skatinanti nuotaikos sutrikimus. Depresiją gydyti galima užsiimant joga, savihipnoze, autogeniniais mokymais, akupunktūra ar meditacija su gyvūnais.

Užsiėmimai mėgstama veikla

Tai skamba per daug paprastai, kad būtų tiesa, tačiau užsiėmimas mėgstama veikla veikia kaip natūralus antidepresantas! Pavyzdžiui, daugiau nei 80 procentų žmonių, sergančių depresija, kurių mėgstamas užsiėmimas megzti, teigė, kad tai darydami jie jaučiasi laimingesni, o daugiau nei 50 procentų – labai laimingesni. Bet kokia tau maloni veikla padės mažinti depresiją ir jaustis laimingesniu. Jeigu mėgsti piešti, skaityti, konstruoti, lipdyti, groti ar užsiimti sodininkyste – užsiimk šia veikla! Užsiiminėjant mėgstama veikla jūsų mintys susikoncentruoja taip pat kaip ir meditacijos metu, kurios metu išskiriamas dopaminas ir stabdomas smegenų senėjimas.

Kvėpavimo terapija

Turbūt daugelis pagalvojote – juk mes visada kvėpuojame! Kvėpavimas mus lydi nuo pirmosios iki paskutiniosios gyvenimo akimirkos šiame pasaulyje. Deja paprastai šią brangią gyvybės dovaną visą gyvenimą naudojame tarsi „autopilotu“, neįsisąmonindami, kas iš tiesų tai yra ir kaip mus veikia. Daugelis kvėpuoja trumpais ir greitais įkvėpimais, tačiau ne iš diafragmos, tai parodo stresinę organizmo būseną. Daugelis mokslininkų sutinka, kad taisyklingas kvėpavimas ir kvėpavimo pratimai, tai vienas svarbiausių dalykų, kurių gali imtis norėdamas gerinti savo sveikatą. Atliekant tam tikrus kvėpavimo pratimus mažinamas stresas, smegenys gauna daugiau deguonies, atslūgsta nerimas. Tyrimų duomenimis per 90 dienų kvėpavimo terapijos seansus galima išgydyti depresijos simptomus ir pagerinti sveikatą.

Šviesos terapija

Dėl šviesos trūkumo žmogui gali vystytis ne tik depresija, tai daro įtaką ir kitoms lėtinėms ligoms, kurios bėgant laikui paūmėja. Tai parodo statistiniai sergamumo duomenys. Šiandien šviesos terapija vadinamas gydymas, kai kas nors tam tikrą laiką yra apšviestas dirbtine ne mažesne kaip 2500 liuksų šviesa. Šviesos terapija gali padėti depresijai, „jet lag“ simptomams ir miego sutrikimams. Tai pat gali padėti sureguliuoti „biologinį laikrodį“, kuris kontroliuoja miegą ir budrumą.

Akupunktūra

Akupunktūra yra vienas seniausių gydymo metodų, atėjęs iš Japonijos, Kinijos ir Korėjos genčių, kuriame labai plonos adatos yra įbedamos į tam tikras konkrečias kūno dalis,vadinamomis spaudimo taškais. Tokiu būdu išvalo arba sumažina visus kūno negalavimus ir skausmus. Akupunktūros terapija daugiausia grindžiamas organizmo vidinės stiprybės ar siela arba gyvybinės energijos balansavimu, stiprinant dvasinę, emocinę ir medžiagų harmoniją.

Yra daug natūralių priemonių depresijai gydyti – reikia tik išsirinkti sau tinkamiausias. Aktyviai gyvenkite ir rūpinkitės savo mityba, vartokite maisto produktus kuriuose gausu jūsų organizmui reikalingų medžiagų. Prieš pradedant gydymą naudojant natūralias priemones privalote pasitarti su savo gydytoju ir rasti jums tinkamiausias priemones.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *