Košės. Kaip gaminti, kad būtų sveikas maistas?

daiginti grikiaiKošė – vienas sveikiausių ir lengviausiai paruošiamų maisto patiekalų. Visgi, kad košę būtų galima pavadinti sveiku maistu, reikia žinoti keletą taisyklių. Visų pirma, kruopas, kurios turi savybę išbrinkti, geriau mirkyti, o ne virti. Tokiu būdu jūsų košėje išliks kur kas daugiau vitaminų ir kitų naudingų medžiagų. Taip pat nepatartina košes virti gyvulių piene. Kas yra labai populiaru, tačiau reikėtų žinoti, kad ne itin sveika. Dėl ko? Dėl laktozės (gyvūninės kilmės cukrus), kuri itin sunkiai arba išvis nesivirškina suaugusio žmogaus organizme.

Grikiai

Grikių košę, ko gero, galima pavadinti viena vertingiausių. Grikių košėje yra daug geležies, kuri skatina raudonųjų kraujo kūnelių formavimąsi. Grikiai rekomenduojami sergant anemija, kadangi normalizuoja hemoglobino ir cukraus kiekį kraujyje. Grikiuose taip pat yra kalio, kuris palaiko optimalų kraujo spaudimą, dar fosforo, jodo, vario, geležies, svarbių amino rūgščių, ląstelienos ir gerųjų angliavandenių. Tiesa, kad visą tą gėrį gautume, grikius reikia pirkti ekologiškus ir daiginti. Tokioje formoje grikiai yra patys vertingiausi ir sveikiausi.

Avižos

Avižinė košė yra viena populiariausių. Joje yra vitaminų А, В1, В2, В6, Е, К, РР bei svarbių mums medžiagų bei mineralų: geležies, magnio, mangano, fosforo, jodo, sieros, kalcio, kalio, nikelio. Šios košės taip pat nereikia virti. Užtenka užpilti verdančiu vandeniu. Rekomenduojama pirkti mažai apdorotas avižas. Tokiose yra daugiau minėtų medžiagų.

Komentaras:

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

*