Taisyklingas miegas – vienas iš sudėtinių geros savijautos veiksnių. Kaip žmogus negali be vandens, taip negali ir be miego. Miegas – paslaptingas, neatskiriamas ir reikšmingas žmogaus gyvenime procesas, kurio metu individas pailsi, pasisemia energijos ir pasiruošia kitai dienai. Mokslininkų nustatytas faktas, kad žmonės apytiksliai trečdalį savo gyvenimo praleidžia miegodami, o likę kiti du trečdaliai labai priklauso nuo pirmojo, tik įrodo, kaip svarbu taisyklingai miegoti.

Aišku tik viena, kad pabudus ryte, arba norisi girtis giliu miegu arba guostis dėl blogos savijautos: sprando maudimo, galūnių tirpimo ar nugaros skausmų. Pirmuoju atveju rytas būna žvalus, energingas, na, o antruoju – varginantis, o jau diena visai nedarbinga. Visa tai priklauso nuo miego įpročių, kuriuos derėtų išsiugdyti kiekvienam, nes miegas veikia smegenų veiklą. Tik nuo jos priklauso kiekvieno žmogaus emocijos ir vienokie ar kitokie poelgiai, sprendimų priėmimas bei įvairių situacijų, problemų sprendimas.

Taisyklingas miegas yra ne ką mažiau svarbus mūsų organizmui, kaip ir taisyklingas kvėpavimas. Visgi, jeigu nutinka taip, kad organizmas ilgą laiką kenčia nuo nemigos, gali būti, kad ši būsena peraugs į rimtą problemą, kuriai išspręsti prireiks gydytojo ir išrašytų vaistų pagalbos. Nemiga yra rimta problema. Taigi, ką reikia žinoti apie taisyklingą miegą, kol dar nevėlu?

Paprasti patarimai tam, kad normalizuotumėte savo poilsį:

  • Atsigulkite miegoti iki vidurnakčio, o geriausia, jei pavyktų tarp 22 -23 val.
  • Nevalgykite bent dvi valandas iki miego.
  • Nevartokite stimuliuojančių gėrimų vakarais.
  • Esant galimybei, prieš miegą pakvėpuokite grynu oru.
  • Nežiūrėkite televizoriaus, nebūkite prie kompiuterio ir neskaitykite lovoje.
  • Prieš miegą nedirbkite protinio ir fizinio darbo.
  • Esant galimybei, nusipilkite šiltu dušu arba pagulėkite šilto vandens vonioje su raminamosiomis žolelėmis.
  • Esant galimybei, patenkinkite savo seksualinį potraukį.
  • Rinkitės vidutinio dydžio pagalvę, kuri lengvai tilptų po kaklu.
  • Lovos čiužinį rinkitės pagal savo kūno masę. Kietesnis čiužinys rekomenduojamas didesnį svorį turintiems žmonėms, minkštesnis – liesesniems. Čiužinio tinkamumą gali patikrinti kiekvienas: atsigulės ir pakišęs ranką po liemeniu. Jei ranka ištraukiate lengvai, čiužinys tinkamas jums.
  • Išvėdinkite miegamojo kambario patalpas.
  • Miegokite ant šono. Tai bus naudinga jūsų stuburui.
  • Pasirūpinkite miegamojo kambario patalpos jaukumu ir tyla.
  • Palikite išmaniuosius telefonus kitame kambaryje.
  • Rinkitės patogius ir nevaržančius judesių drabužius miegui arba miegokite nuogi.

Kaip taisyklingai miegoti

Visgi, yra tokių žmonių, kurie nesistengia dėl gero poilsio, tačiau nežino, ką reiškia blogai miegoti. Jie gulasi ir keliasi kada nori… Dėl to nereiktų nerimti, nes visa tai priklauso nuo kiekvieno žmogaus darbo, laiko planavimo, sugebėjimo nusiraminti, emocijų valdymo, bet labiausiai nuo paties organizmo. Pasak profesorės V. Liesienės, nemigos išsivystymo polinkį nulemia genetiniai ypatumai.

Apie taisyklingą miegą reiktų žinoti kiekvienam vien todėl, kad laiku išugdyti miego įpročiai gali privesti prie tinkamos gyvensenos. Tokiu būdu galima išvengti sveikatos problemų ir kitokių negalavimų ar savijautos nusiskundimų.

Įvertink!

5 žvaigždučių vertinimas yra jums iš kairės pusės, o link dešinės pusės - mažėjančia tvarka iki 1.

Vidurkis: 0 / 5. Vertinimų skaičius: 0

Dar nėra vertinimų

Įrašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *