Nepakeičiamos Omega-3 ir Omega-6 riebalų rūgštys. Jų santykis ir šaltiniai

omega 3Nepakeičiamos Omega-3 ir Omega-6 riebalų rūgštys yra būtinos mūsų organizmui ir jų turi būti kasdieniniame mūsų maisto racione. Idealus Omega-3 ir Omega-6 santykis yra 1:1 arba 1:2. Visgi, šių dienų kontekste laikoma, jog geras santykis yra 1:3, 1:4, nes paanalizavus daugelio žmonių mitybą aiškėja, jog santykis yra padidėjęs net iki 1:15. Šioje vietoje reikėtų išties sunerimti, nes didesnė Omega-6 koncentracija yra žalinga. Teigiama, kad dėl Omega-6 pertekliaus gali išsivystyti tokios ligos kaip įvairios alergijos, uždegimai, debetas, artritas, Alzhaimeris ir netgi vėžys.

Kodėl šios rūgštys yra įvardijamos, kaip nepakeičiamos? Todėl, kad organizmas pats negali jų pasigaminti, tačiau, kad tinkamai funkcionuotų, jos jam yra būtinos.

Omega-3 šaltiniai

Omega-3 didžiausias šaltinis yra riebios žuvys, žuvų taukai. Jei kalbam apie papildus, tai efektyviausiu rinkoje laikomas Zinzino aliejus. Visgi, žaliavalgių nuomone, žuvys, žuvies taukų papildai nėra geras pasirinkimas. Visų pirma, dėl to, kad žuvys, kurios pasiekia prekybos centrus yra auginamos nenatūraliomis sąlygomis arba pagaunamos užterštuose vandenyse, o ir įsisavinimas šios medžiagos yra daug geresnis iš augalinio maisto. O augaliniai šaltiniai yra šie:

  • Linų sėmenys, jų aliejus
  • Kanapių sėklos
  • Kalafiorai
  • Humusas (malti turkiški žirniai, sezamų sėklų pasta, įvairūs prieskoniai).
  • Portulaka (žolelė)
  • Briuselio kopūstai
  • Graikiški riešutai
  • Moliūgų sėklos

Omega-6 šaltiniai

Omega-6 rūgšties yra ypatingai daug margarine. Todėl šio gaminio rekomenduojama vengti, nes būtent šio produkto dažnas vartojimas ypatingai iškreipia Omega 3 ir Omega 6 santykį. Taip pat daug Omega-6 yra šiuose augaliniuose aliejuose ir riešutuose, todėl taip pat reikėtų nepersistengti su jų vartojimo kiekiais:

  • Alyvuogių aliejus
  • Sezamų aliejus
  • Kanapių aliejus
  • Kukurūzų aliejus
  • Saulėgrąžų aliejus
  • Riešutai ir sėklos

Taigi, apibendrinant galėtume pasakyti, jog turime kasdien būti sąmoningais, maitintis sveikai ir subalansuotai, kad gautume reikiamą kiekį nepakeičiamų Omega 3 ir Omega 6 riebalų rūgščių. Na ir žinoma, kad šių rūgščių suvartojimo santykis būtų kuo įmanoma lygesnis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *