aliejus

Koks aliejus tinka kepimui

Šiandien keliame klausimą – koks aliejus tinka kepimui. Pradėkime nuo to, kad parduotuvių lentynose randame dviejų tipų augalinius aliejus – rafinuotą ir nerafinuotą. Deja, bet didžioji dalis iš jų netinka kepimui, o rafinuotų, dezodoruotų ar kaip nors kitaip apdorotų – apskritai nerekomenduotume vartoti.

Rafinuotas aliejus – perdirbtas produktas

Rafinuotas aliejus – išvalytas, perdirbtas produktas, kuris labiau tinkamas automobilio varikliui sutepti, nei keliauti žmogaus kraujagyslėmis. Tiesa, būtent kepimo metu iš jo susidaro mažiau kenksmingų medžiagų nei iš rafinuoto aliejaus. Tiesiog išvalytas, rafinuotas aliejus turi aukštesnę smilkimo temperatūrą.

Saulėgrąžų aliejus – populiariausias, bet toli gražu ne geriausias pasirinkimas

Populiariausias yra rafinuotas saulėgrąžų aliejus. Tiesa, jo smilkimo temperatūra yra pakankamai žema, tad jis mažiausiai iš rafinuotų aliejų tinka kepimui. Klasikinis saulėgrąžų aliejus gana greitai oksiduojasi, nes jame yra nedaug oleino rūgšties. Kepimui tinka aliejus, kuriame oleino rūgšties yra apie 70 proc.

Nerafinuotas aliejus netinka kepimui

Nerafinuotas aliejus kaitinimo metu rūksta ir dega, taip išskirdamas kancerogenus. Toks aliejus nepasižymi geromis skoninėmis savybėmis, o kartu yra žalingesnis sveikatai. Tiesa, nerafinuotas aliejus puikiai tinka pilti ant salotų. Šalto spaudimo aliejuose yra dvi nepakeičiamos riebalų rūgštys – omega-3 ir omega-6. Nuo šių komponentų priklauso aliejaus maistinė vertė. Taip pat yra riebaluose tirpstančių vitaminų: provitamino A, vitamino E ir D. Šalto spaudimo nevalytuose aliejuose dar yra mums naudingų fosfolipidų, sterolių, fenolinių junginių.

Lydymosi temperatūra

Augalinės kilmės riebalai, kurių lydymosi temperatūra pasiekiama esant 130–180 laipsnių, yra skirti lengvam gruzdinimui, 180–230 laipsnių – tinkami kepimui, o 230–260 laipsnių – tinkami ir kepimui, ir virimui, ir gruzdinimui. Beje, yra labai griežta taisyklė – visus aliejus galima naudoti tik vieną kartą.

Riebalai, kurie geriausiai tinka kepimui

Įvairiuose informaciniuose šaltiniuose teigiama, kad kepimui geriausiai tinka kukurūzų aliejus, kokosų aliejus, Ghi sviestas, gyvuliniai taukai. Tiesa, ir prie pastarųjų galima būtų prikibti, nes turi daug sočiųjų riebalų rūgščių.

Reziume – vartokite kuo mažiau kepto maisto. Kepimo meto susidarantys kancerogenai didina vėžio ir kitų lėtinių ligų tikimybę, teršią organizmą. Tuo tarpu sotieji riebalai kemša kraujagysles.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *